mandag 22. september 2008

Grønn smoothie

Inspirert av kjøkkenheltene (kjokkenhelter.blogspot.com), tenkte jeg at jeg kunne jo alltids gi grønnsakssmoothie en sjanse sånn for moro skyld.
Det jeg puttet sammen var:
130g spinat
1/4 squash
3 dl eplejuice
saften av en halv lime

Det smakte, vel, sunt. Utover det så kan jeg trygt si at jeg kan styre min begeistring for den slags eksperimenter i fremtiden. Det burde vel ikke vært så overraskende siden jeg stort sett ikke liker noen rå grønnsaker (med unntak av agurk, gulrot og kålrot).

4 kommentarer:

Syltegeek sa...

Det tok meg lang tid å få det til. Jeg tror det er det at ananas er så søtt som fikk det til å funke for meg, kombinert med sitron.

Mali sa...

Det kan godt hende det hadde hjulpet, men jeg tror likevel det hadde blitt litt for gressaktig for meg... Thomas sin kommentar var: å, har du vært ute og klipt plenen?" ;)

Syltegeek sa...

Haha, knallbra. Jeg tror det gjelder å finne noe som funker. Kanskje den rødgrønne er mer greia di, eller kanskje du rett og slett foretrekker å spise grønnsakene dine på normalt vis. Det er jo en ganske praktisk ting å like, forresten.

Mali sa...

Jeg liker jo det meste av grønnsaker så lenge de er kokt, så det er nok greiest det, jeg kan jo evt smake hos deg en gang ;)